kij

Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Karin - 3 juni 2009 15:42

En del av natten till idag tillbringade vi på barnakuten. Orsaken var att Isak hade illvrålat till och från under flera timmar. Ingen feber men det märktes att något inte var riktigt som det skulle. Eftersom han stoppar in allt möjligt i munnen nu för tiden var jag rädd att han fått i sig något som var giftigt så jag tyckte det var bäst att åka in. Det gick rätt snabbt när vi kom in. Det visade sig att hans symtom tydde på något av följande alternativ: förstoppning, ljumskbråck eller öroninflammation och det var alltså sista alternativet. Inte konstigt att han hade ont stackarn. Så nu får han äta Kåvepenin som smakar blähä.


Idag har han varit förvånansvärt pigg när han har varit vaken. Leker och utforskar som han brukar. Men han har nog sovit lite mer än han brukar. I förmiddags under nästan två timmar under tiden jag promenerade till sjukhusapoteket och införskaffade medicin (självklart med Isak i vagnen om någon skulle bli orolig för något annat alternativ). I eftermiddags passade jag på att sympatisova med honom. Inte helt fel :-)


I kväll ska jag ut och äta med barndomskompisarna. Ska bli kul att komma ut på stan :-)


Fick ju tyvärr ställa in dagens inplanerade tripp till mormor och morfar. Hoppas att vi kan få till en ny snart.

Ovido - Quiz & Flashcards