kij

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Karin - 9 februari 2009 20:57

Måndag igen. Helgen spenderades i Tengene med lite blandade aktiviteter. Vi körde upp i fredags och kom fram lagom så att vi kunde bänka oss framför firma Oldsberg&Hellberg. I lördags ägnade jag mig åt lite möbelhantverk. Jag lagade till ett gammalt skåp som stått hos farmor och farfar, ska bara slipa-spackla-slipa-spackla-slipa-spackla-slipa-spackla-slipa och måla innan det kommer ställas upp i hallen på ovanvningen. Får väl se när det blir av... Karin och mamma tog en promenad innan Karin gjorde ett hästjobb med att städa vår och mammas bil.

    På kvällen var vi hos slottsherren på Chateau de Kyrkvallen och firade hans 34-årsdag. Jag, Karin, Isak och Martin hade skaffat en kupevärmare till honom, men detta blev ju såklart en dublett... även en såndär stocksläparklo fick han dubbelt utav. För att vara listig hade han skrivit en önskelista, men lite kan man ju säga att han bet sig i arslet eftersom alla följde listan slaviskt... men vi hoppas att han kan byta till nåt annat.

På söndagen gick vi en sväng på nya å-promenaden mellan Grästorp och Tengene. Ett mycket bra initiativ av kommunen och stor cred till Tuve för ett gott jobb med grävskopan!

På vägen hem stannade vi på det stora möbelvaruhuset i Kållered för att köpa några grejer som varit slut tidigare vi varit där, men de var fortfarande slut... så det var bara att bege sig hemåt utan lekmatta och barnstolsbricka. Sen brakade det lös. Isak vrålskrek i princip konstant från Sandsjöbacka till Kvibilleavfarten, det är ju numer 120 nästan hela vägen så jag fattar inte varför han va så arg?!? Kanske var han tvungen att få lite balans för han har varit på väldigt gott humör övriga helgen.

     Idag på kvällen har vi varit på babysim-info. Isak har hamnat i gruppen Maneten och fått ett par gröna badbyxor. Byxorna var av den lite tajtare modellen, jag frågade om man inte kunde få ett par softare Billabongshorts istället, men såna fick man inte ha för då kan bajset läcka ut i bassängen. Då nöjde jag mig med de gröna. Nästnästa torsdag är det dax för maneterna att äntra Sannarpsbadet.


Nu sover Isak och Karin är hos Susanna så jag skall sträcka ut på soffan med en dagsfärsk Skogsport


Vid tangenterna;

Jocke

Ovido - Quiz & Flashcards