kij

Alla inlägg den 1 februari 2009

Av Karin - 1 februari 2009 21:33

...mellan inläggen så tyvärr, Martin, håller jag inte riktigt Blondinbellas klass. Men nu är det återigen dags.

Igår var det ju den stora maskeraddagen. Vi åkte iväg till Göteborg med en hel Lönneberga-bil, dvs. Emil, Alma, Anton (med mustasch), Lina och flaggstången med Ida hängande i toppen. Det var en lyckad fest i Mattis-borgen och Emil visade sin allra gladaste sida och charmade festdeltagarna. Vid ett-tiden var det dags för Alma att sätta sig bakom ratten och transportera hem Lönnebergasällskapet. Vid Susedalen var det chaufförsbyte och Lina hoppade in bakom ratten istället. Tyvärr stod jag för veckans klantepisod även denna vecka eftersom jag tappade min ena handske när jag hoppade ur bilen så det var till att vända vid nästa avfart och köra norrut igen. Tur hade jag som hade snälla medresenärer som inte visade några sura miner för denna extraresa vid tre-tiden på natten.

Idag har vi varit ute en hel del med provlöpning för Jockes del och promenad till sjukhusapoteket för min och Isaks del. Isak har dragit på sig en liten förkylning så vi behövde införskaffa lite koksaltsdroppar. Vädret var kanon så vi njöt i fulla drag. Efter det mötte vi upp Christian, Fredde och Hanna från Karlskrona för en fika på stan. Väl hemma så var det lekstund, grötdags och slutligen sovdags för Isak vilket han opponerade sig ljudligt emot. Dagens framsteg, vilket vi märkt har varit på gång under den senaste veckan, var att han satt mycket stadigt under flera minuter. Bild är på g...

Ovido - Quiz & Flashcards