kij

Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Karin - 14 mars 2009 17:41

Ja, idag har det verkligen varit vår i luften. Så Jocke har dragit i gång grillen för årets grillpremiär:-) Ska bli gott!


Vi har varit iväg på lite hemmafixande-runda idag. Optimera, Mio och Maxi hann jag och Isak vara med på före det var lunchdags, så då fick vi åka hem och fixa iordning lunch. Jocke hann efter det även med lite andra affärer bl.a Biltema. Helnöjd kom han hem med en gireringssåg, tror jag det heter. Jag undrade om det inte var en sådan som pappa har och det var det ju, men den var bra att ha, så självklart ser även jag att vi har stor nytta av denna såg :-) Så nu har vi lister på plats på ovanvåningen och klinkerplattor framför öppna spisen är införskaffade och just nu håller Jocke på att måla ledstången till trappen. Så förhoppningsvis blir förra sommarens projekt snart avslutat :-)


Själv kom jag iväg på en härlig löprunda med Julia i eftermiddags. Det visade ju sig att onsdagens vilodag blev hela tre stycken på rad :-( Men eftersom det är tävling som gäller i morgon så landar jag i allafall på fyra pass denna veckan så det blir ju en rätt hyfsad veckoranson ändå.


Som ni kanske förstått är Isak bättre idag. Febern vände igår igen. Han har fått en tand till så jag tror det var den som spökade...

Ovido - Quiz & Flashcards