kij

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Karin - 18 september 2009 22:05

...att det blev ett nytt inlägg. Hoppas att ni fortfarande orkar surfa in på vår sida trots att inläggen duggar glest.


Har inte varit inne på länge och blev helt förvirrad när jag såg att bloggagratis hade bytt adress till bloggplatsen. Men det ska nog gå att vänja sig vid nya rutiner vid inlägg m.m


Sedan förra inlägget har Isak blivit frisk (eller rättare sagt han var nog aldrig riktigt sjuk), Jocke har fyllt trettiett, jag och Isak har varit uppe i Grästorp på besök och vi har fortsatt med hemmafixandet, dock i lite lugnare takt. Slutet på min långa ledighet närmar sig med stormsteg. Mindre än två veckor kvar. Känns konstigt nog rätt bra. Är rätt redo för att komma tillbaka till arbetslivet fastän jag har trivts som fisken i vattnet att vara hemma.


I kväll har vi haft en lugn hemmakväll med tacopaj, limecheesecake med jordgubbstopping samt smågodis framför tv:n. Skavlan får bara två av fem rattar i säsongsöppningen. I morgon ska Jocke tävla uppe i Skene. Jag har undvikit att anmäla mig eftersom halsen envist håller på att trilskas. Känns dock bättre i kväll så kanske att det blir en liten runda i morgon. Tror även att det blir en liten tur ner på stan i morgon.


Isak kämpar på med sitt gångtränande. Vet inte riktigt när man ska sätta börja-gå-datumet. Räcker det att kunna gå 8-10 steg rakt ut i rummet? eller ska gåendet vara förstaalternativet att ta sig fram? I så fall är det en bit kvar. Han är rätt frusterad stundvis när händerna slår i backen när inte balansen är på hans sida...


Ha en fortsatt bra helg!

Ovido - Quiz & Flashcards